INDIVIDUALISERING VAN DE OPLEIDING

‘De opleiding moet geen eenheidsworst zijn’

  • 5 min.
  • katern arbeidsmarkt

In de neurologie spelen in de nabije toekomst snelle veranderingen en een hoge werkdruk een hoofdrol. Dit roept de vraag op hoe de opleiding zo kan worden ingericht, dat jonge afgestudeerden competent en gemotiveerd de arbeidsmarkt betreden. Opleiders prof. dr. Henk Berendse en dr. Marijke Eurelings en aios Merve Ulubas, formuleren hun antwoord.

Portretfotos (kleur) Henk Berendse, Marijke Eurelings & Merve Ulubas
Beeld: Ilco Kemmere, Mark van den Brink, Erik van der Burgt

Een schaap met vijf poten, is dat een goede omschrijving van de toekomstige neuroloog? Het vakgebied wordt immers steeds breder, niet alleen medisch-inhoudelijk maar ook op het gebied van bijvoorbeeld managementtaken, zorglogistiek en technologische ontwikkelingen zoals e-health. Intussen is de werkdruk voor neurologen hoog en is het ook zonder glazen bol duidelijk dat deze in de nabije toekomst niet afneemt. Hoe kan de opleiding tot neuroloog hierop een antwoord bieden?

&ellipsis;

Maak een gratis account aan en krijg toegang tot alle artikelen

Account aanmaken

Heeft u al een account?